14-12-12

Nieuwe oplichting truc :

185578153_27.jpgEr zijn mensen die afgelopen week bezoek kregen van een postbode.
Deze kwam een pakketje brengen van Welzorg (een bestaande organisatie).
Hiervoor waren portokosten verschuldigd.
...

Op het pakketje stond het verzoek deze 1,60 niet contant te betalen, maar te pinnen ivm veiligheid.
Deze postbode had een "mobiel pinapparaat" bij zich.
Deze mensen overhandigden het pasje en toetsten de pincode in.
De postbode liet de pinpas "per ongeluk" uit zijn handen vallen, bukte zich en gaf het pasje terug.
Na een tijdje voelden deze mensen toch nattigheid.
Raadpleegden hun bank en hun rekening bleek te zijn leeggehaald.
Direct in de portemonnee gekeken en zagen de gedupeerden dat men niet het eigen pasje had terug gekregen, maar dat van hoogstwaarschijnlijk een eerder slachtoffer (reeds geblokkeerd).
Het volgende slachtoffer zal ongetwijfeld opgezadeld worden met het pasje van één van deze mensen.
Laat dit niet gebeuren en waarschuw je ouders en familie / vrienden / kennissen voor deze nieuwe truc.


Met vriendelijke groeten,


Wouter Thomaere

ICT assistent

Lokale Politie Schoten

Gasketelplein 10, 2900 Schoten

Tel. 03 680 12 70 [03 680 22 90]

Fax. 03 685 09 66

21:03 Gepost door De redactie in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Ik heb contact gehad met de vermoemde collega. Deze meldde dat het verhaal niet waar is en de mail een hoax is. Dus de mail NIET doorsturen.

Gepost door: preventiedienst PZ Voorkempen | 17-12-12

Reageren op dit commentaar

De commentaren zijn gesloten.